Inflytt i lägenheten

Jag satt och bläddrade igenom gamla bilder och blir så full i skratt. När man flyttar med hjälp av min familj och mina vänner då kan man verkligen säga att man flyttar med eliten. Pjoff säger det, så är man färdig. Jag är verkligen lyckligt lottad som hade så många vänliga själar som ställde upp med några få timmars varsel när vi fick tillgång till lägenheten några dagar tidigare, i sommras.

Mycket har dock hänt med inredning på de fem månader vi bott här, och tittar man på bilder så är det mycket som har blivit utbytt. Det var visserligen meningen också. Det vi flyttade in med var vad vi hade från ettan och tanken var att sedan bygga upp ett riktigt hem, sakta men säkert, precis som vi vill ha det.

Tillbaka till eliten.
Denna bild är tagen 1½h efter att vi fått nyckeln till lägenheten. Notera att vardagsrummet ser rätt mysigt ut där i bakgrunden efter den ynka tiden. Så när jag kom traskandes till nya lyan så möttes man av kvicka armar som slet bland kartongerna. Det var en härlig syn:


Sade jag förresten att alla kartonger var uppackade och alla saker på rätt plats efter två(!) dagar. Att det sedan har blivit lite ommöblering och skifte av pinaler är en annan sak. Sånt sker konstinuerligt. Nytt blir gammalt och gammalt blir nytt.
Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0