Nya pinaler till hemmet


En lampa till sovrummet som min sambo har trånat efter i månader.


En picknickkorg var tydligen på sin plats.



Vackert set -ett riktigt fint fynd!


Nu har stadens bästa inredningsbutik stängt igen dörrarna, så vi passade på att fynda lite.
Lampan har min sambo velat ha länge och gissa om han blev glad när han tillslut fick den, till inköpspris dessutom. Det är något visst med lampor, han dras till det. Och bort åkte den svarta stållampan från IKEA. Den var kanske inte den tjusigaste, men det är med visst vemod jag gick med på att byta ut den för det var under graviditetens sista dagar som jag satt och knåpade fast små prismor på den för att piffa till den lite. Ja det är till att bli känslosam för småsaker.
För övrigt verkar det som att det blir en del picknickstunder framöver, annars fyller väl korgen en funktion som utfyllnad på ett tomt skåp. Nej såklart det ska picknickas fint framöver! Skulle även vilja ha tag i en vit korg som man kan öppna upp på två sidor. Bra förklaring! hmpf. Men en mer traditionell.
Sedan kom jag över ett set med så härliga gammla trasor; klänning, förkläde och ett par mammelucker. Jag tycker det är så underbart. Den där spetskanten och de där gamla fläckarna. De berättar något.
Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0