Dopfika och dopdukning

Lite bilder från lillasysters dop tidigare i år.
Dukningen och fikat gick i ljusrosa.
Här följer några glimtar:
 
En översiktsbild från dopalbumet.
 
En till bild från dopalbumet.
 
Barndukningen med bilkakor, russinask och festis.
 
Vuxendukningen, med ett välkommen-häfte där gästerna fick fylla i frågor och gissa lillasysters framtid.
 
Dopbakelser - Cupcakes.
Marsipancupcakes med vitchokladfrosting.
 
Fikabordet.
 
Rosa prinsesskakor med smak av vitchoklad.
 
Prinsesskronor med chokladdiamanter.
 
Det blev massor av fika kvar som vi bjöd på hemma efteråt.
 
 
 
Såhär såg det ut inne i Gissa-min-framtid-häftet, samt så syns en del utav bordsdekorationen.
 
 
Jag tycker att det är jätteroligt att ordna med kalas och dop, dekorationer, inbjudningar samt fotoalbum efteråt. Följa ett tema och tänka på små detaljer.
Till alla inbjudningar och tackkort beställde jag som små klistermärken där dotterns namn och dopdatum stod. Sedan lät jag de små diamanterna gå igen både i inbjudningskuverten och på bordsdekorationen.
Och så vidare...
Detta var en liten skymt av dopet, resten blir för privat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0