Dockskåp

Efter att ha sett lite olika fina och inspirerande dockskåp på internet och i verkligheten började mina fingrar klia och skapandet hade börjat i huvudet.
Jag sökte och letade efter den perfekta möbeln, när den slutligen dök upp kunde jag äntligen sätta igång. 
Borra, såga, slipa, måla, letaletaleta rätt virke till karmar och spröjs osv. Fönster, dörrar, tapet. 
Möblerna visste jag redan exakt vad det skulle vara, Maileg, såklart. Ett projekt bara det att få tag på alla delar jag ville ha tag på, eftersom det var en utgående kollektion. Men nu så, står det färdigt:
Det blev inte perfekt, men det är skapat med mycket glädje och kärlek, och det är vad som räknas!
 
Det var så mysigt att få ge det till barnen till första december, sedan fick dem en möbel eller en kanin varje dag i julkalendern och leken kunde börja. 
Tyvärr var sonen lite för hårdhänt i leken och dottern lite för liten, så den fick åka undan, tills det passar bättre framöver.
 
Så fort jag blev klar, fick jag sådan lust att göra en ny. Så kanske jag framöver någon gång, om barnen har intresse för det, gör ett stort dockskåp av ett linneskåp eller likande, i flera plan. Vi får se.
 
Lite av möblemanget:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0