Storebrors sovhörna - växa-/imperialsäng

Jag älskar storebrors säng och jag blev så glad när jag fick tag på den, att det var jag som ringde först och att den blev vår! 
Tycker att den är så vacker och praktiskt, går att förlänga och har höga kanter som gör att barnet inte trillar ur.
 
 
 
 
 
Lapptäcke, vimplar, änglavingarna och bokstavskudden har jag sytt.
 
 
Nu när jag lägger uppe dessa bilder på sängen måste jag ju berätta om hur det gick till när jag målade den:
Jag målade den i flera omgångar, vid många olika tillfällen. Vid ett av tillfällerna, förra sommaren, jag var höggravid i vecka 36 och storebror som legat i vagnen och sovit hade just vaknat. Jag lyfte försiktigt upp honom med mina färgfingrar, för att återgå till den sista sidan jag höll på med innan jag tänkte packa ihop. Jag hade målat i närmre tre timmar så kroppen var helt slut, men det rörde sig om bara någon minut till. Då händer det...
Möbelmåleriet slutar med att jag spiller ut tre liter vitfärg i en stor kartong som jag sedan trillade ner i, samtidigt som jag skvätte ner min pappas trall i carporten. Medan jag tog mitt färgbad så passade junior på att provbada samtiliga vattenpölar på morfars gård, i bara strumplästen. 
 
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta då, så jag gjorde båda delarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0