Uterum i ljusrosa toner

På sommaren får man ju lyxen med ett extra rum, ett uterum och det är guldvärt tycker jag. 
Nu när jag skulle lägga upp dessa bilder så ser jag att mina blommor verkligen har vuxit till sig på en månad, sedan jag planterade dem. Växtnäringen verkar verkligen ha gjort sitt. Måste visa före och efterbilder sen. Trodde inte det var sådan skillnad!
 
 Hittade en sådan fin gammal dockvagn på loppis, men eftersom den var i för dåligt skick för att kunna lekas med så fick den fylla en annan fuktion - blomkruka.
Tänk om man kunde köpa sådana här vackra dockvagnar, rejäla och fina, i antik stil i nyproduktion. Det hade varit något! fast dottern har en jättefin liten ljusrosa sittvagn i trä, som jag kan visa framöver.
 
En stor fjäril i buskarna. 
 
När blombuketterna ser tråkiga ut så brukar oftast någon blomma fortfarande envist hänga kvar, så då brukar jag låta dem få fortsätta blomma i småflaskor ett tag till.
 
Vimplar kan pigga upp vilket rum som helst och det är både enkelt och roligt att slänga ihop. Har sytt några i tyg, men senast blev det i vaxduk till uterummet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0