Välkommen in i vardagsrummet

Dalahästarna har jag köpt trärena från Nusnäsfabriken och målat och pimpat till själv, med lite inspiration från de änglapållar som finns att köpa i butik. 
 
Dopklänning som min mamma har haft, mina syskon och jag och även mina barn.
Det är min mammas farmor som har gjort den och varje barn har fått sin egen färg på sidenbanden och blommorna. Tycker det är så fantastiskt när man för vissa saker vidare.
 
Ljuslyktan köpte jag för en väldigt billig peng och då var den mörkbrun, men med lite sprayfärg så blev den i mitt tycke och smak. Lampskärmen hade ett fult tyg på sig som jag rev bort, så blev den lite roligare.
 
"Finskåpet".
 
Tänk att jag är så dålig på att komma ihåg att ta förebilder på möbler jag gör om. Nu syns visserligen inte så mycket av själva skåpet, utan mest innehållet. Skåpet var vaniljgult och hade andra beslag innan det fick sig en genomgång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0