Nya barnköket - hemmabygget

Före- och efterbilder på kökshörnan i barnkammaren.
 
Egentligen var barnens köksdel inte alls så tokigt innan, men jag hade så länge velat prova på att snickra nån form av egen kökshörna, då jag sett så många fina varianter runt om på internet. Efter att ha sett en sådan bedårande gammal barnspis och köksdel på en av mina favoritbloggar (←länk) tog nog idén fart. Det roliga i denna historia är att just Den spisen fick jag köpa av den bloggerskan på hennes loppis i början på sommaren. Då var ju saken klar - dags att göra den där kökshörnan.
Spisen har alltså någon annan snickrat en gång i tiden, den andra köksdelen har då jag snickrat i nutiden.
  
Kökshörnan.
 
Diskho.
 
Diskställ, köksredskap, brödrost, glasflaskor mm.
 
Kryddhylla/tallrikshylla.
 
Mjölkglasflaskor i miniatyr.
 
Titt in i köksskåpet.
 
Draperiet går också att stänga igen.
 
Spisen med plättlagg och stjärnstekpanna.
Spisen fick sig en vända med matchande vitfärg som diskho-möbeln. 
 
Bakformar i ugnen.
 
Stekpannor och kastruller.
 
Diverse köksredskap.
 
 
Många bilder på lilla kökshörnan denna gång. Den kommer nog vara föränderlig till viss del (har redan hunnit plocka bort en del saker som levde farligt - jonglering av glasflaskor och fäktning med stekpannor i gjutjärn var inte tanken!), jag är på loppisjakt på ett flertal till attiraljer i miniformat. Kanske det dyker upp framöver.
Trackback

Under min sänghimmel

I sömnbristen föds idéerna

RSS 2.0